Història de l'Associació Santa Marta

L'Associació Santa Marta és l'organització encarregada d'organitzar les festes de Moros i Cristians de la Vila Joiosa des de 1964.

En l'actualitat l'Associació Santa Marta és l'entitat social més important de la Vila Joiosa quant al nombre de socis ja supera els 4000 associats.

Va nàixer al juliol de l'any 1963 per la iniciativa de l'alcalde Juan Llorca Agulló que va considerar que era imprescindible i necessària la creació d'una societat totalment independent a l'ajuntament que organitzara les festes de Moros i Cristians en Honor a la Patrona Santa Marta.

Amb aquest objectiu Llorca va citar a un grup d'amics i veïns del poble que encapçalats per Pedro Lloret Orts van constituir la primera Junta de Govern de l'entitat festera.

D'aquesta manera van aconseguir diversos objectius. D'una banda donar-li continuïtat a les nostres festes de Moros i Cristians que fins a 1964 no se celebraven de manera continuada, sinó quan les autoritats i les arques municipals ho permetien i d'altra banda que la gent del poble organitzara les seues pròpies festes, les festes del poble, amb independència del consistori municipal.

Així es recull l'acta fundacional de l'Associació Santa Marta de la Vila Joiosa.

1ª Junta de Govern de l'Associació Santa Marta

PRESIDENT D'HONOR :Reverend Don. Juan N. Segarra Segarra, Rector
PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ SANTA MARTA: En Pedro Lloret Orts

VICEPRESIDENT: En Jaime Marcet Segrelles