Es té coneixement de la Cia Voluntaris des de l'any 1865,tornant aparéixer en l'en les festes de 1901. Aqueix any la companyia la capitanejava Sr. Cristóbal Pérez. Anava a cavall i amb la banda degudament uniformada i una banda de clarins va ser premiat com una de les millors companyies preparades. Deixe de s'eixir la companyia en els anys 1902 i 1926.

La següent aparició de la companyia va ser l'any 1947 de mans de Sr. Pascual Esteve Verdú. Després de no participar durant diversos anys seguits la companyia Voluntaris va ser recuperada per la penya L´Alficós l'any 1964 quan les festes l'organitzaven per primera vegada l'Associació Santa Marta. Sent el seu capità Sr. Bartolomé Sellés Llorca. Aquest mateix any 1964 a causa de la falta de tela per a confeccionar els complements que cobrien el cap de tots els components es va optar per tenyir-se el cabell de grisa característica que defineix a la companyia fins a data de hui.

Durant els seus anys de participació en les nostres festes de Moros i Cristians els Voluntaris ha anat canviant el seu numere de components . Al principi estava formada per diverses penyas la principal i fundadora seria Lálficós com a referent després els seguirián unes altres penyas com El Canut, El Poal, L`Embut, L`Estufit, El Bufit, El Revolcó, El Moxo, Els Bolingues i Xé Quin Fum Fá.

A partir de 1975 s'encarrega de la companyia D.Tomás Morell Va baldar continuant així durant diversos anys.
En 1984 i fins a l'actualitat s'encarreguen de la companyia diversos components.

L'elecció dels reis sempre ha sigut per votació. Des de 1964 fins hui en dia la companyia ha tingut cinc reis:

Sr. Juan Cruz Ortiz. Any 1970.
Sr. Tomás Morell Va baldar. Any 1983.
Sr. José Llorca Sellés. Any 1984.
Sr. Juan Vicente Llinares Pérez. Any 2005.
Sr. Nicolás Santamaría Soriano. Any 2016.

En el cas dels Capitans i Capitanes sempre han sigut components que han volgut ostentar aquest càrrec.

En el cas dels Banderers i Bandereres no hi ha regles establides per a la seua elecció ja que depén de les circumstàncies i de qui ostente el càrrec de Capità o Capitana.

Des de fan diversos anys tant el càrrec de Capità o Capitana Abanderat o Banderera es nomena el dia 28 de Juliol a la nit mitjançant un bonic ritual en el qual participa tota la companyia.

Durant tot aquest temps les dones de la companyia estan totalment integrades i participatives en comissions. La primer capitana que va eixir va ser l'any 1998 Sra. María Morcillo. A ella li han seguit moltes més.

La indumentària dels homes es compon d'un vestit oficial des de l'any 1988 que es divideix en diverses peces composta: Capa negra amb la Flor de lis, malles, casinyot tancat daurat i una altra oberta pels laterals amb els colors de la bandera de la companyia la Senyera i la Flor de lis. El calçat són botes negres amb Flor de lis daurada.

La indumentària oficial de les dones també des de 1988 es visten amb vestits de l'època que ha anat canviant de forma i color durant tots aquests anys.
El vestit de batalla és igual per a tots els components de la Cia. Que consisteix en una casaca de color roig, cinturó negre i calçat.

La Música amb la qual desfila la Companyia des de fa diversos anys són marxes cristianes,destaquem la marxa “ Fila Jaume I a Petrer” i des d'any 2016 la peça musical que toquem és “Alonis Voluntariis” peça composta per la Societat Musical “ La Nova” de Benidorm. En l'entrada de Bandes de Música portem un pasdoble que sol variar, ja que a vegades els Capitans i Capitanes el trien ells.

Encara que no tenim local en propietat estem situat des de l'any 2006 fins hui en el mateix lloc al carrer Metge Sr. Jorge Torregrosa, aquest local és d'un membre de la companyia on realitzem les Lagrimas de Santa Marta i les nostres Festes Moros i Cristians.

Finalment,com a representant de la Companyia Voluntaris la meua opinió sobre les nostres Festes de Moros i Cristians són meravelloses, atractives, alegres i sobretot de convivència ja que durant aqueixa setmana ens ajuntem tots els festers i festeres com una gran família.

Sobre els actes que es realitzen en les nostres festes cadascun té el seu atractiu des de la Presentació de Càrrecs, Entrada de Bandes, Ambaixades, el nostre grandiós Desembarcament i sobretot el Dia de la nostra Patrona Santa Marta.